24 oktober 2017

3 Tips om tijd te besparen met e-mailmarketing

Wanneer je e-mailmarketing slim inzet kun je hééél veel tijd besparen. Dat is natuurlijk super handig en dus gaan we 3 handige tips met je delen, zodat je gelijk aan de slag kunt!

Tip 1: Geautomatiseerde after-sales campagne

Wanneer iemand klant wordt wil je bij deze klant onder de aandacht blijven door regelmatig contact te hebben. Dit kan natuurlijk op verschillende manieren, maar met e-mailmarketing kun je dit heel simpel geautomatiseerd doen. Zo kun je een campagne bedenken waarbij een klant iedere maand een tip ontvangt om optimaal gebruik te kunnen maken van jouw dienst of product. Op deze manier help je de klant en kom je maandelijks weer even onder de aandacht. Je kunt aan deze campagne ook een evaluatiemoment toevoegen. Stuur bijvoorbeeld na 6 maanden een mailtje waarin je vraagt of alles nog naar wens is en of je de klant misschien ergens mee kan helpen. Uiteraard wel volledig geautomatiseerd! Het grote voordeel van een dergelijke after sales campagne is dat je hem maar 1 keer uit hoeft te werken en vervolgens heel eenvoudig iedere nieuwe klant aan de campagne kunt toevoegen.

Tip 2: Automatisch offertes opvolgen


Het komt regelmatig voor dat bedrijven veel offertes uitbrengen, maar vervolgens vergeten om deze op te volgens vanwege tijdgebrek. Dat is natuurlijk super zonde! Dit kan veel effectiever door het gebruik van e-mailmarketing. Verstuur je offertes voortaan vanuit een nieuwsbrievensysteem en je kunt deze geautomatiseerd opvolgen door bijvoorbeeld een week later een mailtje te laten versturen met de vraag of de ontvanger de offerte al bekeken heeft. Je kunt dit zelfs zo instellen dat de ontvanger een mailtje krijgt als hij de offerte heeft bekeken.

Tip 3: Volledig geautomatiseerde leadcampagnes

Wanneer je je website gebruikt voor het genereren van leads in de vorm van e-mailadressen dan kun je deze volledig geautomatiseerd opvolgen. Je schrijft bijvoorbeeld blogberichten en geeft aan dat mensen meer tips kunnen ontvangen als ze zichzelf inschrijven voor jouw nieuwsbrief. Wanneer ze dit doen komen ze in een volledige geautomatiseerde campagne waarin je ze uiteindelijk in de laatste mail probeert te verleiden tot een afspraak. Ben je nu erg nieuwsgierig hoe dit precies werkt? Schrijf je dan hieronder in en ervaar het zelf!

MEER TIPS ONTVANGEN VIA DE NIEUWSBRIEF


Automatiseringen, Tijd besparen

Ook interessant