16 mei 2018

Hoe maak je een verpletterende indruk met e-mailmarketing?

Je hebt altijd maar één kans om een goede eerste indruk achter te laten. Het eerste mailtje dat je stuurt moet dus perfect zijn en ervoor zorgen dat mensen al je toekomstige mails ook gaan openen. Wij delen graag een aantal handige trucjes met je om ervoor te zorgen dat je een verpletterende eerste indruk achterlaat.

 

1. Zorg dat je relevant bent
Iedereen die je een eerste mailtje stuurt zou je precies hetzelfde mailtje kunnen sturen, maar in sommige gevallen is het veel effectiever om op voorhand te segmenteren. Om dit te realiseren zou je met verschillende landingspagina’s kunnen werken om je doelgroepen geautomatiseerd op te splitsen. Hiermee kun je een veel relevanter voorstelmailtje sturen waarin je bijvoorbeeld iets verder ingaat op dat specifieke onderdeel van je dienst of product dat voor die doelgroep interessant is.

Een voorbeeld: Je hebt een advocatenkantoor en houdt jezelf ook bezig met incasso’s. Stel dat je een e-mailadres hebt verzameld via een landingspagina over incasso’s op je eigen website dan kun je deze toevoegen aan de groep incasso. In het eerste mailtje stel je jezelf voor en vertel je vooral iets over het aanpakken van incasso’s. Op die manier weet je dat het mailtje de lezer veel beter zal aanspreken aangezien dit het onderwerp is waarover die persoon graag meer wil weten.
 

2. Geef iets weg
Een verpletterende indruk kun je maken door verwachtingen te overtreffen. Dit kun je bijvoorbeeld doen door superhandige content of informatie te delen in de eerste e-mail. Wanneer we weer kijken naar het advocatenkantoor uit bovenstaand voorbeeld zou je in een eerste mail 5 tips kunnen delen om ervoor te zorgen dat klanten sneller betalen. Deze content is super relevant en je helpt hier de potentiële klant mee. Hierdoor geef je deze direct het idee geeft dat je hem/haar wilt helpen en niet zozeer iets wilt verkopen.
 

3. Gebruik veel beeldmateriaal
Vooral wanneer je e-mailadressen genereerd via een aanmeldformulier heeft deze persoon nog weinig feeling met jouw bedrijf. Het is dus zaak om deze band zo snel mogelijk op te bouwen. Met enkel tekst kan dit nogal lastig zijn. Beelden zijn hierin veel sterker en geven je de mogelijkheid om de ontvanger een kijkje in jouw bedrijf te geven. Dit kan met foto’s, maar bijvoorbeeld ook met een video waarin je de lezer een rondleiding geeft door jouw kantoor. Laat al je collega’s zich tijdens de rondleiding even kort voorstellen en de video wordt ook nog eens super persoonlijk! Hiermee komen we gelijk bij de 4de en laatste tip: Maak de mail persoonlijk.
 

4. Maak de mail persoonlijk
We kunnen het niet vaak genoeg zeggen, maar iemand persoonlijk aanspreken in een mail werkt gewoon super! Wanneer je iemand bij zijn voornaam aanspreekt geef je diegene het idee dat jullie elkaar goed kennen en dat voelt voor de lezer erg prettig aan. Ook al zijn e-mails vaak geautomatiseerd of worden ze in bulk verstuurd, door het gebruiken van iemands naam kan je er toch een persoonlijke touch aan geven. Wil je het echt persoonlijk maken dan kun je de naam van de ontvanger al in het onderwerp meenemen en het is nog beter als je de naam vaker in de mail voor laat komen.

Je bent nu natuurlijk super nieuwsgierig naar het eerste mailtje dat wij sturen ;-) Klik op onderstaande knop en je ontvangt hem direct in je mailbox!

JA IK WIL GRAAG JULLIE MAILTJE ONTVANGEN!

p.s. Laat je ons even weten wat je van ons mailtje vindt?


Conversie, Starten met e-mailmarketing

Ook interessant