29 januari 2018

18 redenen om met e-mailmarketing aan de slag te gaan in 2018

  1. 91% van alle mensen bekijkt dagelijks hun mailbox.
  2. Consumenten die e-mail ontvangen besteden gemiddeld 83% meer dan consumenten die geen nieuwsbrieven ontvangen.
  3. Jaarlijks blijkt uit alle onderzoeken dat e-mailmarketing het marketingkanaal is met de hoogste ROI (=Return on investment)
  4. Uit onderzoek blijkt dat 80% van je klanten jouw bedrijf zou aanbevelen, maar slechts 20% daarvan doet dit daadwerkelijk. E-mailmarketing is een top tool om deze groep te activeren.
  5. Iedere euro die je in e-mailmarketing stopt levert gemiddeld €40,- op.
  6. Klanten die regelmatig e-mail ontvangen bestellen 28% vaker dan klanten die geen nieuwsbrieven ontvangen.
  7. Klanten die regelmatig e-mail ontvangen besteden gemiddeld 44% meer dan de klanten die deze nieuwsbrieven niet ontvangen.
  8. Het inzetten van e-mailmarketing kan vaak tegen lagere kosten dan het inzetten van andere marketingkanalen.
  9. Je kunt de opbrengsten van e-mailmarketing heel inzichtelijk maken. Je kunt zelfs de statistieken per persoon inzichtelijk krijgen!
  10. E-mailmarketing is deels te automatiseren, waardoor je het kunt inzetten zonder er al te veel tijd aan te besteden.
  11. Je kunt grote groepen toch heel persoonlijk benaderen.
  12. De ontvangers van je nieuwsbrief hebben toestemming gegeven om deze te ontvangen. Ze stemmen er dus mee in om op de hoogte te blijven van je bedrijf. Dit heeft een erg positief effect op de betrokkenheid van de ontvangers.
  13. Ken jij de bekende uitspraak “The money is in the list”? Ieder mailadres in je bestand levert je daadwerkelijk geld op. Het zijn vaak warme relaties waar je direct omzet uit kunt halen als je er slim mee omgaat.
  14. De resultaten zijn terug te zien in Google Analytics. Door het meegeven van UTM-codes kun je de resultaten doormeten in je website. Hiermee krijg je een nog beter inzicht in de directe conversies die je nieuwsbrief heeft opgeleverd.
  15. Wanneer iemand je nieuwsbrief ontvangt heeft je boodschap de volledige aandacht. Op andere kanalen zorgen andere advertenties vaak voor afleiding, waardoor je boodschap minder aandacht krijgt dan het verdient.
  16. E-mailmarketing is ideaal om in te haken op bijzondere momenten. Je kunt het namelijk direct inzetten en je weet zeker dat het bericht direct bij de mensen aankomt waarvoor het bedoeld is.
  17. Door het meten van klikgedrag kun je potentiële klanten een heel gericht aanbod doen. De kans op conversie is daardoor vele magen hoger.
  18. Door slimme segmentaties kun je jouw doelgroep nog persoonlijker aanspreken en de conversie van je mailings verhogen!

Wil jij 2018 starten met een aantal inspirerende e-mailmarketingtips? Laat dan je mailadres achter en je ontvangt van ons direct 5 handige tips in je mailbox!

JA DAT WIL IK!


Conversie, Starten met e-mailmarketing, Trends

Ook interessant